Zapraszam także na Instagram: @komixiara i @zonefullofdolls !!!- * EWELINA G.*

czwartek, 9 sierpnia 2018

NÓWKI FIGURKI Z CZASÓW PRL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rok 2018 obfituje w niesamowite niespodzianki na "polskim" rynku zabawkowym!
Jakimś niezwykłym zbiegiem okoliczności jest to, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy udało mi się zdobyć sporo ciekawych figurek do swojej kolekcji, które zostały stworzone w czasach PRLu!
I nie mówię tu o przypadkowych znaleziskach z giełd staroci, nie nie... Nie mam też na myśli używanych figurek, które ktoś postanowił sobie sprzedać na portalach internetowych, bo były już mu zbędne...

"Stare" gumowe figurki, cudownie pojawiają się w sprzedaży, jakby czas cofnął się do lat 80tych! Odnajdują się, bo Osoby, które je produkowały/tworzyły/sprzedawały - nagle wystawiają je hurtowo na aukcjach.
Każdy pasjonat starych, gumowych figurek na pewno się ucieszy, gdy zajrzy obecnie na portal Allegro!

Można nabyć te cudeńka...



Te trzy sztuki ze zdjęć powyżej, trafiły do mnie dzisiaj!

Stan określę na: "zachwycający", pomimo faktu, że jeden Szkieletor wymaga naprawy zbroi...
Nie ma to najmniejszego znaczenia, skoro figurki powstały lata temu i posiadają calutki ekwipunek :)
Sama radość!

Figurki ciągle do nabycia na Allegro:


(Zdjęcie z aukcji Allegro)

Czy polecam? OCZYWIŚCIE!
To niesamowita niespodzianka! Można w bardzo przystępnej cenie nabyć NÓWKI z PRLu!
Figurki sprawiają wrażenie świeżych, nowiuśkich... pachną gumą, jak kiedyś w dzieciństwie pachniały gumowe stwory, figurki czy dinozaury :)




Nabyłam trzy sztuki i jestem niezwykle zadowolona!

(A tu foto moich nówek z niektórymi, starymi... dziadami XD)

To jeszcze nic... Ostatnio można było kupić na Allegro gumowe kościotrupy, pająki itd - prosto z rąk "Producenta" tych figurek, który w czasach PRL je tworzył, rozprowadzał po kraju (Firma Rodzinna, właściciel matryc itd.) sprzedając chociażby na odpustach itd. :) Na pewno każdy dzieciak dorastający w latach 80tych kojarzy te STWORY :)
Dzięki czemu znowu odświeżyłam swoje zbiory, a akurat tak się składało, że od lat poszukiwałam pewnego gumowego gatunku, kolczastego Pająka i udało mi się go w końcu nabyć prosto z wytwórni! Ot tak po prostu!
CUDA NA KIJU!
Nawet nie wnikam, jakie było prawdopodobieństwo nabycia tych reliktów z epoki PRL w stanie: NOWY



Nówki, pachnące gumą... Podróż w czasie! Sentymentalna do granic!
Jak piękny sen :)

Wcale się nie zdziwię, jak za chwilę się okaże, że stara poczciwa Elektrospółdzielnia z Gdyni - ruszy na nowo z linią produkcyjną z gumowymi figurkami Star Wars!

Wspomnicie moje słowa! Już mieszają farby i gumę, a na dniach wleją ją do form!

LOL




7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Są jeszcze dostępne na Allegro. Polecam też kontakt ze sprzedającym, konkretny człowiek.

      Usuń
  2. Pamiętam te figurki z przeszłości zamierzchłej, oj pamiętam :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warszawa to taki bastion tych figurek :) W moich okolicach ich nie widziałam jako dziecko :)

      Usuń
  3. Właśnie zamówiłem 4 sztuki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) To może jakiś artykulik na "Grubym Geeku" się pojawi o tych figurkach? ;)

      Usuń
    2. Myslę, że jest to do zrobienia :)

      Usuń